Pagina's

maandag 26 januari 2015

Onder de kerstboom - #1

Dit jaar kon ik voor het eerst eigengemaakte cadeautjes onder de kerstboom leggen. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk toch wel fier op was. Voor mijn schoonmoeder koos ik voor een strandzak. Zij heeft een appartement aan zee en dus leek mij zo'n zak wel van pas te kunnen komen. Voor deze tas gebruikte ik de handleiding van Emma en Mona en pimpte deze een beetje. De tas werd langs buiten afgewerkt met toile Ccrée van Petit Pan, die zo mooi is dat al mijn vooroordelen over toile cirée (plakkerige tafelkleren.....) plots verdwenen als sneeuw onder de zon. Binnenin koos ik echter niet voor toile cirée maar werd de tas afgewerkt met stof, een paspel om de bovenkant te markeren en tassenband voor de hengsels. Hierdoor is de tas natuurlijk niet meer volledig waterdicht maar krijgt hij meteen wel een iets 'sjiekere' look. Voor mijn schoonmoeder is dat ideaal want ik denk niet dat zij meteen de zee in zal duiken. De tas zal eerder dienen voor de shopping en het flaneren langs de dijk.



Vanbinnen werd de tas nog gepersonaliseerd met de naam van de eigenares. Dit personaliseren wordt zo stilaan een constante in mijn werkjes, denk ik. En om het geheel mooi te laten sluiten werden bovenaan nog 3 camsnaps geplaatst.



Binnenin de zak zit ten slotte nog een lusje met een D-ring waaraan nog een klein tasje (open wide zippered pouch) bevestigd is. Hierin kunnen de kleine zaken verdwijnen zoals kleingeld of sleutels zoadat die niet verloren gaan in die grote tas.




Toile cirée (Petit Pan), stof, camsnaps en tassenband: Hexagoon
 Flockfolie: De Banier
 Fournituren: Veritas



Geen opmerkingen:

Een reactie posten