Pagina's

zaterdag 20 februari 2016

LMV: Mijn eerste Leather Sweater


La Maison Victor alias LMV! Een schitterend magazine voor de naaisters onder ons. Als je bedenkt hoe veel mooie en duidelijke patronen je via dat magazine krijgt voor de prijs die het maar kost dan kun je gewoon niet bedrogen uitkomen. U raadt het al: ik ben fan.

"Intussen zijn er ook al een aantal echte LMV klassiekers. "


Eentje daarvan is de Leather Sweater. Eigenlijk een jongens patroon. Maar voor mijn stoere dochter van 12 die heel sportief is en dus ook het liefst in een uniform van jeans met t-shirt en trui/sweater rondloopt, leek mij dit ook perfect kunnen. Ik ben trouwens niet de eerste die dit denkt.  Zij maakte de trui zelfs al eens in een volwassen versie voor zichzelf. En waarom ook niet? Het is een schitterend patroon.


Wij kozen voor deze sweater voor sobere winterkleuren in een streelzachte sweaterstof die langs binnen voorzien is van een laagje fleece. zachter kun je niet zitten. Voor de boorden en de schouderstukken werd contrasterende boordstof genomen.

Mijn dochters zijn niet van de grootsten. Maar de oudste heeft de laatste tijd toch wel een groeischeut. Daarom wilde ik de trui niet te nipt maken en koos ik voor een maat groter dan haar confectiemaat en liet de naadwaarde weg.


De trui bleek perfect te passen. En hij zit nog lekker zacht ook. Alleen. ik blijf me soms toch stiekem een beetje afvragen of dit nu te stoer is voor een meisje of niet? 't zit allemaal in het 'koppeke' hè.


Stof: Pauli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten