Pagina's

dinsdag 20 januari 2015

Hoe het allemaal begon....

Op een dag kregen mijn meisjes plots elk een zelfgemaakte pennenzak cadeau van Marie, een vriendinnetje van onze oudste. Een cadeautje waar ik in de eerste plaats erg van onder de indruk was en waar ik vervolgens ook geweldig door geprikkeld werd. Dit wilde ik ook kunnen! Tel daarbij op dat ik net de beslissing had genomen om te stoppen met tekenacademie.  Een resultaat van te veel uren atelier gecombineerd met een full time job en vele uren taxidienst voor de nevenactiviteiten van mijn meisjes. Tenzij ik mezelf in twee had kunnen splitsen werd dat onmogelijk.  Daarom moest ik op zoek naar een nieuwe creatieve uitlaatklep (want die heb ik toch wel nodig). En die diende zich dus plots aan in de vorm van twee pennenzakjes. Dankjewel Marie (en mama Marie)!




In oktober van vorig jaar vatte ik de koe uiteindelijk bij de horens en snelde naar de IKEA om mij een zeer prijsbewust machientje aan te schaffen. Ah ja, voor hetzelfde geld was het een bevlieging en zou het ding al snel in de kast stof gaan vangen. Tot nu toe had ik immers nog nooit een machine aangeraakt (tenzij het speelgoedmachientje van mijn dochter). Maar gewapend met mijn zeer bescheiden IKEA paardje en een internet vol leuke ideetjes en tips hoe je moet naaien, ging ik aan de slag. Intussen zijn we een aantal maanden en 10-tallen creaties verder en krijg ik er steeds meer zin in. De cadeautjes onder de kerstboom waren voor het eerst van eigen hand dit jaar en de verjaardagsfeestjes van de kinderen worden nu steevast voorzien van een origineel cadeautje. Tot nu toe heb ik ongeveer al mijn werkjes weggegeven. Hoe amateuristisch ook. En toch geeft het steeds weer een lach bij anderen. Zaaaaalig.

Op deze blog ga ik vanaf nu een overzichtje bijhouden van al mijn creaties. Niet zo zeer voor het grote publiek maar vooral om  zelf een overzichtje te hebben en nog eens terug te kunnen kijken naar de spulletjes die ik gemaakt, maar vervolgens ook weggeven heb.  En het is meteen ook een manier om mensen die er naar vragen te laten meekijken naar wat ik juist doe.

Hebben jullie er ook al zin in?


Pennenzakjes: creaties van Marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten