Pagina's

dinsdag 20 januari 2015

19 oktober 2014 - ons kleinste meisje verjaart

Mijn allereerste projectje kwam er naar aanleiding van de verjaardag van mijn jongste meisje. Negen jaar is ze intussen al. Wat gaat dat toch snel. Bij ons krijgen de kindjes op hun verjaardag traditioneel twee feetjes. Eentje met de vriendjes en eentje met de familie. O p19 oktober werd het feestje voor de vriendjes gehouden. Een heuse verjaardagsbrunch met alle 'goodies' die je je maar kunt wensen. En ook de herfst wilde blijkbaar graag meevieren want het zonnetje deed zo haar best dat het grootste deel van de tijd gewoon buiten gespeeld werd. Dat zijn we niet gewoon bij onze kindjes gezien ze beiden van het najaar zijn. Meestal moeten we ons tot binnenactiviteiten beperken. Daarom was het een des te leukere verrassing toen dat niet moest.

Een andere traditie is alle kindjes een klein aandenken aan het feestje meekrijgen bij het naar huis gaan. Tot voor kort werd dit in het traditionele plastieken snoepzakje gestoken. Maar dit jaar kon het iets origineler in een stoffen knikkerzakje,  gepersonaliseerd met hun naam. Superfier was ik op mijn eerste kleine resultaat. En nog fierder toen ik de volgende dag op school een paar kindjes met hun zakje zag rondlopen.

 

 
Meteen werd al duidelijk dat ik niet goed ben in het  volgen van een patroon. Als basis gebruikt ik het patroon van Eloleo, maar ik paste de dimensies een beetje aan.
Mijn zakjes zijn 19 op 25 cm groot en ik liet voorlopig de tussenstrookjes weg. Daarvoor moest het allemaal wat te snel en in grote hoeveelheden gaan.
 
 
 
 
   Stof: Pauli
Flockfolie: De Banier
Lint (Zpagetti): Veritas
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten