Pagina's

zaterdag 7 november 2015

Mijn eerste Vink tas. Of toch niet?


Eens je verschillende naaiblogs begint af te schuimen, dan zijn er van die creaties die je heel vaak ziet terugkeren. Chapeau voor diegenen die deze creaties hebben uitgevonden natuurlijk. Moet echt leuk zijn om je eigen creaties op een dag tegen te komen in de stad of zo .
Eén van die creaties is de Vink-tas. Die moet al zo’n ziljoen keer gemaakt zijn, dus succes verzekerd denk ik dan. En eens gekozen is het simpel. Afmetingen en werkbeschrijving opzoeken op het internet. Stofje kopen, knippen en naaien. Klaar!

“De Vink-tas moet al zo’n ziljoen keer gemaakt zijn, - succes verzekerd denk ik dan…”

Mooi hè? Alleen….. ik had toch beter wat langer nagedacht over die afmetingen. De Vink tas, zoals beschreven op het internet is echt wel groot. Helemaal niet geschikt voor een tienjarige. Die kan ongeveer in die tas kruipen. En dat is toch niet de bedoeling. Enfin toch niet als het nog geen carnaval is.
 


Opnieuw beginnen dus. Maar daar had ik nu eens echt geen zin in zie. Dus werd de tas aangepast. Het onderste deel werd er terug afgetornd en de tas werd op deze hoogte terug dichtgenaaid met wat ‘bodembreedte’. De opgenaaide tassenband en de middenzak bleven behouden en de zak werd bovenaan voorzien van camsnaps om hem af te sluiten.

Et voilà, een mix tussen de Vink en de kinder-strandtas was een feit. Misschien niet helemaal volgens plan, maar wel geslaagd moet ik zeggen.
 
 


En omdat eentje geentje is, en ik geen stof verspild had aan een remake, konden er nog wat kleinere naaiseltjes aan toegevoegd worden
 
Het traditionele clutchke, check  (voor de eerste keer volledig naar mijn goesting afgewerkt)
 
Een porte-papier van Elisanna, check
 Het verjaardagsfeestje mag beginnen.
 
 
Stof: bloemen en binnenstof tas (Pauli) ,zwarte katoen (IKEA)
Fournituren: paspel, tassenband, camsnaps, flockfolie (Veritas)
schriftje en knuffeltje (HEMA)
Patroon tas: aangepaste Vink-tas: http://ikbenvink.blogspot.be/2013/09/de-vinktas.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten