Pagina's

vrijdag 20 februari 2015

Probeersels met een mandje


Op het web vond ik een tuto voor een heel eenvoudig mandje dat veel functies kan hebben. Dat leek me wel een leuk idee om wat te experimenteren met stof en afmetingen. Het mandje beschreven in de tuto is immers wat klein van afmetingen en dus maakte ik het 1,5 en ook 2 keer zo groot.

Als materiaal werkte ik weer 'low budget'. De buitenstof is een hele stevige katoen uit de IKEA waardoor een tussenlaag met vlieseline overbodig wordt. De binnekant is afkomstig van een afwasbaar tafellaken uit de Zeeman. Dit laatste leek met handig indien je het mandje als broodmandje wil gebruiken en het dus ook proper moet kunnen vegen.

Het resultaat:



Mijn oordeel:
De afwasbare stof uit de Zeeman is super leuk om mee te werken, en echt wel mooi. Maar ook heel delicaat. Je moet echt voorzichtig zijn of je trekt er scheuren in. Maar voor het geld dat het maar kost is het ongelooflijk leuk material.

De afmetingen van het mandje zijn heel klein in de tuto. Mijn versie van 1,5 keer zo groot vond ik nog steeds te klein om te kunnen dienen als broodmandje. Dat werd dan ook een manje voor mijn garenklosjes De 2keer zo groot versie kan wel dienen als broodmandje. Al vond ik deze dan weer iets te hoog worden voor een broodmandje. De bovenrand omplooien is natuurlijk wel een optie. Maar volgende keer pas ik denk ik toch gewoon de afmetingen aan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten