Pagina's

woensdag 4 februari 2015

De verjaardagsmarathon: Julie

Voorlopig de laatste in rij in onze verjaardagsmarathon: Julie.  Omdat het kussen van Willem zo goed in de smaak gevallen was, en omdat het zo'n leuk 'groot' cadeau is, wilde Ella dat ik ook voor Julie een kussen zou maken.

Ik vroeg aan Julie wat haar lievelingskleur was en kreeg als antwoord: 'felroze'! Superkleur voor dit soort werk, want er zijn veel leuke roze stofjes en het is ook een kleur die heel makkelijk tot een vrolijk resultaat leidt. Ik vond het dus prima!

In de lentecollectie van de Veritas vond ik echter meteen een prachtig, zachtroze bloemenstofje ,  afgewerkt met kleine toetsjes zilver. Ik kon het niet laten liggen en besloot dan maar dat ik het zou combineren met felroze. Deal! Het idee was om het kussen af te werken met een zilverkleurige paspel, die ik ook voorgesneden in de Veritas vond. Ik vergat echter te kijken hoe veel meter er in dat pakje zat en ging er wel van uit dat dat altijd hetzelfde was. Normaal volstaat de inhoud van 1 pakje voor 1 kussen. Deze keer dus niet. De zilveren paspel werd blijkbaar in kleinere hoeveelheden verkocht. En dus kwam ik uiteindelijk een stukje te kort. Het is dan maar een witte paspel geworden voor het kussen. Ook mooi.




Omdat kussens horen bij een logeerpartijtje en je in dat geval ook wel wat toiletspulletjes nodig hebt werd ook nog een toilettasje gemaakt in dezelfde kleurencombinatie. Vooraan op het tasje werd een extra zakje bevestigd in felroze, dit keer wel afgewerkt met een zilveren paspel. Ook alle topstitching (in zowel het kussen als het tasje) werd bovendien gedaan met zilverkleurig garen. Best wel flashy.




Voor het flocken van de naam werd felroze gebruikt op het kussen en op het zakje zilverkleurige flockfolie van een superkwaliteit, gekocht in Hexagoon, het winkeltje waar ze schijnbaar alles hebben. Zalig gewoon. Ik moet zeggen dat die glitter-flockfolie een letterlijk schitterend resultaat geeft.

En toen had ik nog een klein stukje stof over en kon ik het niet laten om dit te verwerken in een laatste kleine probeerseltje. Een schattig uiltje. Heel makkelijk, heel snel en absoluut voor herhaling vatbaar. Mijn meisjes hebben er alvast ook eentje besteld.




Ziedaar, helemaal uitgerust om een uiltje te knappen!




Stof: Veritas 
Paspel, rits, knopen, fiberfil voor opvullen uitlje: Veritas 
Camsnaps en zilveren flockcolie: Hexagoon 
Vilt en roze flockfolie: De Banier 
Zilverkleurig garen: Hema 


 


 



 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten