Pagina's

dinsdag 23 februari 2016

Roze voor Roos


Er heerst een ware babyboom onder de collega's van zowel mijn man als mezelf. En dat opent perspectieven. Babyspulletjes maken is namelijk iets dat ik al lang niet meer voor mezelf en mijn dochters moet doen. En normaal gezien zal het tot mijn eventuele kleinkinderen duren voor ik daar binnen mijn gezinnetje terug gelegenheid toe krijg.

Maar met al die kersverse baby'tjes in de nabije omgeving, kon ik toch niet weerstaan om het babyjasje uit 'zo geknipt 1' eens te proberen.

Het baby'tje in kwestie waar het jasje voor gemaakt werd heet Roos.

"Roos zou het dus zeker worden en misschien zelfs met een rozenprintje?"

Tot ik passeerde aan een uitverkoop bij Habiba in Leuven en daar een aantal zeer schattige babykatoentjes kon scoren. Eentje daarvan was een berenstofje met een beetje roze er in. Dat gecombineerd met een felroze tricot zou ook wel al roze genoeg zijn redeneerde ik. En zo geschiede.

Het jasje is weer een schitterend patroon. Meestal kun je dat op voorhand wel raden, naarmate een patroon meer of minder op andere blogs is verschenen. En dit is er eentje dat al veelvuldig de revue is gepasseerd.

Ik gebruikte als stoffencombinatie katoen met tricot. Het jasje zal ongeveer over 5 à 6 maanden passen en dan is het volle zomer, dus fleece en dergelijke leek me niet echt geschikt. Het naaien met tricot blijft nochtans wel een uitdaging voor mij. Ik vind het ontzettend moeilijk om geen plooitjes te krijgen in tricot. Zeker wanneer je combineert met katoen, dat veel minder rekbaar is. Het ligt waarschijnlijk aan mijn onervarenheid.  
Verder werd het jasje afgewerkt met een fluoroze paspel en al even roze camsnaps. En aan de mouwzoom leefde ik me eens helemaal uit met de mogelijkheden van mijn toch wel fantastische naaimachine. Een Pfaff Expression 3.5. Die machine verdient toch wel een eervolle vermelding om met zo veel geduld al mijn geprul te ondergaan. Neen, serieus, ik zou me geen betere machine kunnen wensen.



Om het cadeautje nog wat te vervolledigen naaiden we er nog onze fantastische Wally bij, in dezelfde stoffencombinatie als het jasje. Zo is ook het laatste restje stof opgebruikt en kan Roosje in stijl op wandel gaan.


Stof: katoen en tricot (Habiba)
Fournituren: paspel, camsnaps (Veritas), Panda vulling (Pauli)
Patroon jasje: Zo geknipt 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten