Pagina's

woensdag 17 februari 2016

Awesome ! zo'n oslo sweater voor tieners!

Zelf vroeg ik onder de kerstboom een naaiboek. ik kreeg het boek Urban Style van Eva Maria alias Eva Goris. En dat kwam goed uit!
Mijn eigen dochters zijn intussen 10 en 12 en ik merk dat van die zeer schattige 'poppemie-jurkjes' echt geen optie meer zijn voor hen. Spijtig maar het zij zo. Het boek van Eva met tienerpatronen kwam dus als geroepen.


"Ik denk echt dat hiermee nog een gat in de markt gevonden is."



 Ik koos als eerste patroontje voor de Awesome Oslo, in een meisjesversie dan wel. Daarvoor gebruikte ik een grijze glittertricot gecombineerd met een blauwe tricot met paarden, die zeer goed gaat voor zowel jongens als stoere meiden vind ik. Zeker als die meisjes dan ook nog eens graag paarden zien.
 
Mijn dochter van 10 is eerder klein en fijn. Daarom maakte ik de kleinste maat (146) en voegde geen naadwaarde toe. De trui past hierdoor perfect. Oef! want met maten sukkelen is mijn expertise.


Een ander 'folieke' dat ik niet kon laten, omdat ik het per se eens wilde testen, zijn de duimsgaten in de mouwen. De dochter protesteerde niet. Zij vindt dat wel cool. Al moet ik zeggen dat ik toch wat in de knoop lig met die gaten. Ik maakte ze aan de kant waar de duim effectief zit wanneer je je handpalm naar beneden houdt. Maar je houdt je hand natuurlijk niet altijd in dezelfde positie. Dus eens je de trui aan hebt, wring je met die gaten heel die mouw voortdurend om. Deed ik iets mis? Zou wel kunnen, want ik blijf het een hele uitdaging vinden die kledij. Hier tast ik toch werkelijk mijn grenzen van het autodidact-zijn af hoor.



Stof: glitter tricot (Pauli), paarden tricot (Habiba)
Patroon: Awesome Oslo uit het boek 'Urban Style' van Eva Maria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten