Pagina's

maandag 22 februari 2016

Een centje afgeven: hoe doe je dat nu origineel?


Afgelopen weekend waren we uitgenodigd op een verrassingsfeestje voor een 51-jarige. Er werd afgesproken om als cadeau bij te dragen aan een lederen computertas.  Ik moet zeggen dat ik altijd blij ben wanneer er duidelijke cadeausuggesties worden gegeven. Op die manier doe je veel minder vlug een miskoop. En ook een financieel cadeautje stoort me niet. Alleen vind ik het wat spijtig om daar dan enkel met dat envelopje aan te komen draven. Het mag precies wat meer om het lijf hebben.

"Maar hoe kun je een centje nu origineel cadeau geven?"
 
Geen makkelijke. Op Pinterest zie je wel heel wat suggenties. Meestal wordt het geld daar geplooid en opgerold en op die manier opnieuw verwerkt in een DIY projectje.

Ik besloot om me te baseren op het effectieve cadeau dat bedoeld was er mee te kopen: de lederen computertas. Vanuit een vorig projectje had ik nog een lapje nepleer en een stukje leren biais liggen. net genoeg voor een mini-laptop tasje. Ik besloot het patroon van de Liene-tas uit 'De tas van Annelies' te nemen als basis. Als binnenkant gebruite ik een restje okergele effen katoen.  Een echt restjesproject dus.

Om het toch wat meer op een boekentas te laten lijken en niet op een clutch, naaide ik echter nog twee zakken op de voorkant van de tas. Hiervoor gebruikte ik een tutorial die ik op het web vond. De klep sluit met twee, langs de buitenkant onzichtbare, camsnaps en het draaglint is een dunne tassenband. Wel verstelbaar zoals  in het echt!


En daarmee was het mini-laptoptasje een feit. Nu nog een blanco kaartje omvormen tot een mini-laptopje door er een 'appeltje' op te printen of een mini archiefmapje kopen in de Flying Tiger en de centjes mooi daartussen in de tas steken.

Happy birthday!


Stof: kunstleer (Pauli), binnenstof (Hexagoon)
Fournituren: ringen, geleider, tassenband, camsnaps (Hexagoon)
Patroon: Liene tas uit 'De tas van Annelies'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten