Pagina's

woensdag 24 februari 2016

En toen waren we op dreef


Ik zei het al in het vorige blogbericht. Er heerst een babyboom. Als gevolg daarvan werd het babyjasje uit 'zo geknipt 1' bovengehaald. Het moet zijn dat ik er heel enthousiast van was geworden want er volgde meteen een tweede.


Opnieuw werd gekozen voor de combinatie katoen met tricot gezien de jasjes die nu geproduceerd worden voor pasgeborenen, geschikt zullen zijn in de zomer.  Het katoentje bevat geen roze deze keer en is daarmee veel neutraler wat jongen of meisje betreft. Volgens mij kan het voor beiden wel.


Ik combineerde de vrolijke girafjes met felgeel als binnenstof, oranje paspel rond om rond en oranje camsnaps als sluiting. En toen kon ik het weer niet laten. Ook dit jasje kreeg aan de mouwen een fantasieboordje. Het werden kleine verjaardagskroontjes.

"In je eerste levensjaar is iedere maand immers toch een beetje verjaren, niet?"

En dit vond ik ook goed passen in het 'neutraal' zijn van het jasje.

Geen cadeautje zonder Wally. Of geen cadeautje  met stofversplilling (haha) . De restjes stof warden dus weer handig verwerkt in nog maar een schattige, perfect matchende Wally om de giraffen gezelschap te houden.


Stof: katoen en tricot (Habiba)
Fournituren: paspel en camsnaps (Veritas), Panda vulling (Pauli)
Patroon jasje: Zo geknipt 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten