Pagina's

vrijdag 5 februari 2016

Even een zijweggetje nemen

In de herfstvakantie trokken we een paar dagen naar de zee. Fantastisch mooie kleuren zie je daar in dat seizoen. Ook al regent en waait het keihard. Ik was dan ook een beetje teleurgesteld dat ik geen goede camera had meegenomen op onze wandelingen, maar alleen beschikte over de verschrikkelijk slechte camera van mijn telefoon.


De zee werkte echter nog op een ander vlak inspirerend.  Omdat het behoorlijk hard waaide, gecombineerd met regen, haalde ik de mutsen boven. En daar zat een gevalletje tussen dat ik vorig jaar in een zotte bui eens haakte.

"Ja, ja, voor mijn naaiavontuur begon, haakte ik wel eens graag."

Vooral poppetjes (misschien blog ik die ook nog wel eens), maar dus ook een muts. En die muts bleek niet eens echt slecht te zijn. Iedereen wilde hem wel dragen. Dus besloot ik om bij thuiskomst terug wat wol in te slaan en aan een mutsensetje voor het hele gezin te beginnen. De originele muts was beige. De mutsen voor de kinderen zouden in wat vrolijker kleuren gemaakt worden.

zie hier het resultaat.


De muts is in een nogal speciale steek gehaakt. De mosterd  haalde ik hiervoor bij Lana y Ovillos die een volledig you tube kanaal heeft met haak- en breitutorials. Origineel in het Spaans (klinkt zeer leuk) maar ook in het Engels terug te vinden.

Ik gebruikte wel een dikkere wol dan in het filmpje en zette dus maar 14 steken op in plaats van 18 zoals in het fimpje. De pompon's zijn gekocht.


Tutorial: Lana y Ovillos
Wol en pomponnen: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten