Pagina's

zaterdag 20 februari 2016

LMV: Variëren op de Leather Sweater


In mijn vorige bericht liet ik al weten dat ik mij eindelijk gewaagd had aan aan de Leather sweater. En die viel reuze mee. Makkelijk patroon. Instant resultaat.

 
"Alleen vroeg ik me af hoe je hier nog meer 'meisje' in zou kunnen steken."

Daarom nam ik het patroon een tweede keer bij de hand en ging aan het variëren.

In de Veritas verkochten ze deze winter panelen met dieren. Mijn jongste was helemaal zot van het hertje. Dus kon ik het niet laten om zo'n paneeltje aan te schaffen. Het hertje kreeg een bestemming. In een leather sweater nog wel.

 Voor deze sweater koos ik veel lichtere tricot in plaats van sweaterstof met ook een kleine glitter er in (wat niet zichtbaar is op de foto's. De voorkant van de trui is het paneel. ik probeerde de oren van het dier juist rond de halslijn te krijgen.

de schouderpanelen liet ik ook achterwege. Hiermee verwijderde ik waarschijnlijk het meest typische kenmerk van de leather sweater maar ik wilde dan ook variëren op het thema, niet? En op deze manier kon ik nog net ietsje meer van het paneel gebruiken. Want eerlijk: ik vind het stofverlies toch zo'n nadeel van panelen. Super mooi, daar niet van. Maar dit hertje stond bijvoorbeeld in een mooi landschap. Een landschap dat ik op zich waarschijlijk nooit meer echt mooi verwerkt krijg.

Omdat ik bij mijn vorige pogingen tot sweaters steeds werkte met een maat groter dan de reguliere confectienmaat, zonder naadwaarde, deed ik dat nu ook. Helaas speculaas. Het kon niet altijd prijs zijn natuurlijk. Dit keer bleek de sweater toch wat te groot. Gelukkig is deze trui veel lichter en zal deze ook best nog kunnen dienen in de lente of voor een koele zomerdag. En wie weet is er tegen dan wel een groeispurtje geweest?

Hoop doet leven, niet waar?

Stof: tricot (Habiba), paneel (Veritas)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten