Pagina's

zaterdag 7 november 2015

Eens iets helemaal anders. En als ik zeg 'anders' dan bedoel ik 'anders'


Het moet ook niet altijd over naaien gaan natuurlijk. Er zijn immer nog zo veel ontzettend leuke creatieve bezigheden. En sommige mensen slagen er ook in om hun passie wondermooi te presenteren. Ik bedoel dan op zo’n manier dat je onmiddellijk zin krijgt om er zelf ook aan te beginnen.  En dus waag ik me hier eens aan iets helemaal anders.

“En als ik zeg anders, dan bedoel ik ook anders”

Zo kwam ik op een dag de blog en het bijhorend youtube-kanaal tegen van ‘CuteGirlsHairstyles’ of CGH in ‘t kort. Dit is het kanaal van een mama van zes (!) uit Texas die er haar passie van gemaakt heeft om het haar van haar dochters in alle mogelijke vlechtjes te draaien. Met de meest schattige en soms spectaculaire haarstijlen tot resultaat. Iedere haarstijl  legt ze op haar blog, en in een bijhorende video, stap voor stap uit met telkens één van haar dochters als model. Intussen is deze dame (Mindy, heet ze) al een aantal jaren bezig met haar kanaal, heeft ze extreem veel volgers over de hele wereld en hebben haar twee oudste dochters, een tiener-tweeling, ook al een eigen ‘tiener’-kanaal opgericht.

Voor wie hen dus nog niet kent, surf zeker eens naar haar blog

 Maar het leukst is om haar ideeën zelf eens te proberen. En dan helpt het natuurlijk als je thuis een paar jonge dochters met lange haren hebt zitten. Hieronder zie je twee ‘updo’s’ uit de CGH-collectie, uitgetest door mij op mijn jongste meisje.

Het eerste is de ‘’ . Het eerste ‘dotje’ dat niet binnen het uur uit elkaar valt maar met de nodige speldjes, klipjes en spraygel toch wel een dag doorstaat. Super voor een feestje of een warme zomerse dag
 



Het tweede is de ‘’. Een opgestoken kapsel dat er vreselijk ingewikkeld uitziet, omdat het lijkt of je het haar letterlijk ‘geweven’ hebt. Maar eigenlijk is het helemaal zo moeilijk niet. Al helpt het wel om het haar eerst nat te maken voor je eraan begint zodat het minder wegglijdt. Of je doet het gewoon onmiddellijk na het douchen.

Superschattig toch.

Check it out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten