Pagina's

zaterdag 7 november 2015

Bedankt juffen en meester!


Met het begin van de zomer gaat natuurlijk ook altijd een einde van een schooljaar gepaard. Het ideale moment om de leerkrachten van onze kindjes te bedanken voor al hun inspanningen gedurende hee afgelopen jaar. En dit keer stond het natuurlijk in de sterren geschreven dat we dit zouden doen met een zelfgemaakt cadeautje.

Alleen…..één probleem!
 
“Voor een meester was het natuurlijk helemaal niet ‘cool’ om af te komen met een handgemaakt tasje”

Mijn jongste dochter had dit jaar geen juf maar de meest populaire meester van de school: ‘meester Wim’. En voor een meester was het natuurlijk helemaal niet ‘cool’ om af te komen met een handgemaakt tasje. Daarom werd voor hem gewoon meegelegd aan een stoere bon voor de betere doe-het-zelf winkel, waar hij alles zou kunnen vinden voor de werken aan zijn huis.

Maar mijn oudste dochter had dit jaar dan weer wel een juf. Eigenlijk zelfs 2 juffen. Juf Ines die 4 dagen op 5 kwam en juf Liesbeth die het 1 dag op vijf overnam van juf Ines.
Voor juf Liesbeth werd een clutch gemaakt in een vrolijk, zomers Petit Pan stofje. Het basismodel is gebaseerd op een patroon van Elisanna, maar er is een eigen twist aan gegeven door er onder andere een eigen klepje aan te maken. Ik maakte dit tasje als eens eerder en de klep is sindsdien ook al een paar keer bijgesteld. Van patroonteken ken ik dan ook werkelijk niets waardoor het een beetje ‘op het gevoel’ blijft.



Voor juf Ines werd de Joan tas nog eens in elkaar gestoken. Dit keer in een zomerse variant met de witte MINNA van IKEA als basis, een zonnegele binnenkant en bloemen op het voorvak.
 
Hier maakte ik echter een geweldig grote fout die onmiddellijk werd opgemerkt door mijn man. Maar ik had op dat moment tijd noch stof om deze fout te herstellen . Daarom besloot ik de tas toch maar af te geven zoals ie was, begeleid met heel veel excuses. Met lege handen aankomen kon toch ook echt niet vond ik. Gelukkig heeft juf Ines er toch nog lang over gedaan om de fout te ontdekken. Aan jullie om hem ook zelf te ontdekken

Stoffen: clutch (Hexagoon), bloemenstof en binnenbekleding tas (Pauli), witte katoen tas (IKEA)
Fournituren: biais, tassenband, camsnaps, flockfolie (Veritas)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten