Pagina's

donderdag 2 april 2015

Proudly I present.....

Mijn eerste jurkje! (en dat is geen aprilgrap!)
En dat voor iemand die bij hoog en laag beweerde zich niet aan kleding te willen wagen..... Een verrassing, al zeg ik het zelf. Eigenlijk waren het de vele mooie jurkjes van  madame 'Toertjes en Pateekes' die me overstag deden gaan. En een prinsessendochtertje in huis natuurlijk, voor wie die jurkjes wel heel leuk zijn.

En dus..haalde ik mij het boek 'Stof Voor Durf Het Zelvers (SVDHZ)' in huis. Een super boek voor beginners zoals ik. Hele duidelijke patronen, veel foto's en uitleg.

Ik koos samen met dochterlief het patroontje van het jurkje met plooitjes. Ah ja, ik zou mezelf niet zijn indien ik niet ineens 5 nieuwe dingen in één zou willen uitproberen. Dus werd het een jurk met plooitjes in topje en rokje, een volledige binnenvoering met rimpelrokje (om alles goed 'poef' te laten staan zoals ze dat zeggen), een doorlopende blinde rits (voor mij de eerste keer) en zakken in de zijnaden. Wat de lengte van het kleedje betreft heb ik ook wat zitten aanpassen. Ofwel heb ik hele kleine kindjes ofwel is de lengte van het patroon goed op de groei voorzien. Maar mijn dochter houdt van iets meer mini, dus ging er 10 cm van de lengte af.

Voor de stof kozen we eentje uit de collectie van soft cactus. Leuke kleurrijke stofjes die niet te duur zijn. Want wanneer we beginnen te experimenteren weten we nooit waar we gaan uitkomen natuurlijk.

Et Voilà het eindresultaat:
 


 
met schuin lopende plooitjes in het bovenstuk

een blinde rits die nog niet perfect is (daar gaan we op moeten oefenen)

en een volledige binnenvoering met rimpelrokje


En nu wachten op de mooie lentedagen om lekker te zwieren met dat rokje!
Buitenstof: Soft Cactus - Habiba Leuven
Binnenstof: Pauli
blinde rits en lintje: Veritas
Patroon: SVDHZ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten