Pagina's

maandag 27 april 2015

Anse doet haar communie

Anse, het buurmeisje van mijn schoonmoeder deed afgelopen weekend haar communie. Of ik een cadeautje wilde maken? Natuurlijk wilde ik dat. Maar toen ik de bestelling binnenkreeg van mijn schoonmoeder, drie weken voor datum, moest ik toch wel even slikken:

een dekbedovertrek (afgesloten met camsnaps onderaan, felroze aan de binnenkant en gepersonaliseerd met de volledige naam)


een kussen (hiervoor maakte ik een lekker groot kussen van 65 op 65 cm),


een bijhorend toiletzakje,
een draagtasje  (dit werd de Finch, een schattig, klein tasje)


en een knuffeltje (nog maar eens onze Wallie maar dit keer met Anse-'touch')



Met nog twee verjaardagen (Julie en Tabitha) en een skivakantie ertussen zou dat een race tegen de tijd worden. En dat werd het ook . Maar we hebben het gehaald.
Alles werd vervaardigd in het meest populaire stofje tot nu toe. Paars en vrolijk. Geen wonder dat het populair is bij de meisjes waarvoor ik doorgaans dingen maak.  Gelukkig vond ik hier nog een metertje of 4 van bij Pauli. Hij bestelde het prompt bij om tegen het einde van de paasvakantie weer uitverkocht te zijn. Ik ben dus niet de enige die dit stofje vlotjes aan de man/vrouw krijg. Spijtig genoeg komt het nu ook waarschijnlijk niet meer binnen bij Pauli. Er zal vanaf nu dus een andere favoriet gekozen moeten worden.

Alle items werden nog gepersonaliseerd met een geflockte naam. En zo was alles op vrijdagavond klaar om richting Anse te gaan. Proficiat Anse!

Stof paars en roze: Pauli
Stof zwart: IKEA
Fleece: Zeeman
Vlieseline: Pauli
Vilt, flockfolie: De Banier
Paspel, rits, camsnaps: Veritas
Tasfournituren: Hexagoon
Patroon dekbed: geen, gewoon twee grote lappen van 200 op 140 cm op elkaar naaien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten