Pagina's

maandag 23 maart 2015

de blokvormige toilettas (part 1)

Mijn oudste vertrekt deze week met school op sportklassen. Voor de laatste keer in de lagere school, want vanaf volgend jaar gaat ze al naar de middelbare school.  Speciaal voor haar vertrek wil ik haar verrassen met een nieuwe toilettas. Zij is echter niet het meisje-meisje type maar eerder het sportieve type. Vandaar dat mij een blokvormige toilettas wel meer bij haar lijkt te passen dan het standaard model dat ik al eerder maakte.
Op het net vond ik een hele leuke en makkelijke handleiding voor zo'n tasje bij Sew4Home.  Dus gingen we hiermee aan de slag.  Een tijdje later was dit het resultaat :
Bwah, ik ben niet tevreden. De zijkanten trekken (dat is mijn schuld). De blokvorm is er echt alleen maar als je het tasje heel lang in de juiste vorm plooit. Het tasje vullen brengt hiervoor niet echt soelaas want dan krijgt het de vorm van de inhoud. En het blijkt ook een stuk kleiner dan ik op voorhand had ingeschat. Zucht.  Hiermee kan ik haar niet op pad sturen. Dit ziet er te beginner-beginner uit.
Anderzijds is het tasje wel heel mooi van kleur geworden door een mooi toile-cirée'ke van het stoffenspektakel. De binnenkant is weer een afwasbaar tafellaken, dit keer van den Aldi. Geen geld dus. Hiervoor moet ik er niet mee inzitten om het opnieuw te proberen.
2 opties dus. Ofwel probeer ik het nog eens met dit patroon, maar gebruik ik nu wel een versteviging (wat ik eerlijkheidshalve moet toegeven niet gedaan te hebben, ook al staat het zo in het patroon.) en vergroot ik het geheel een beetje. Ofwel gooi ik het over een andere boeg. Ik ga er nog eens over nadenken ;-)
 


Toile cirée en groene stof: Stoffenspektakel
Binnenbekleding: afwasbaar tafelkleed van de Aldi
Rits: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten