Pagina's

donderdag 19 maart 2015

A little bundle of joy en mijn eerste biais!

Een vriendin van mijn moeder werd onlangs oma van een lieve kleindochter. En voor dit kleine meisje werd een zacht speeldekentje als cadeautje gevraagd.

het werd een dekentje in een zachtroze Soft Cactus stofje. Maar om er naast al dat pastel toch wat lente in te steken werd het niet afgewerkt met witte maar wel met felgroene fleece.
Nadat het dekentje af was bleek er nog heel wat stof over. Daarom werd er lustig verder genaaid aan een volledig babysetje met:

een labeldoekje
een slabbetje
en een superschattige walvisknuffel (al vind ik hem meer op een dolfijn lijken in mijn versie :-))
Voor het slabbetje werd ik voor de eerste keer verplicht om met biais te werken. Ik probeerde het eerst nog met paspel maar vond dat resultaat uiteindelijk toch niet zo mooi. Dus dat probeersel is aan de poppenhoek van mijn jongste geschonken. Uiteindelijk moest ik mij over mijn biais-vrees heen zetten. Het bleek gelukkig ongegronde vrees.  Al heb ik toch wat moeten tornen. Maar hey, dat mag voor een beginner, niet?
Hopelijk maken we hier straks een oma een haar kersverse kleindochtertje heel blij mee.

Stof en paspel: Soft Cactus - Habiba
Fleece: Colruyt
lintjes: Hema
Biais, vilt, knuffelvulling en camsnaps: Veritas
flockfolie: De Banier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten