Pagina's

dinsdag 19 mei 2015

Ik vertrek op zeeklassen en neem mee

Het is zo ver. Onze jongste spruit mag ook al op zeeklassen. De tofste uitstap van de hele lagere school (als ik de commentaren van de oud-strijdertjes mag geloven).
Met veel spanning werd er de afgelopen dagen naar het vertrek toegeleefd. En gisterenmorgen was het dan eindelijk  zo ver.
Al een hele tijd geleden beloofde ik mijn kinderen een gepersonaliseerde toilettas, wanneer ze op schooluitstap zouden vertrekken. Voor de oudste gebeurde dit toen al. Voor de jongste nu dus.
In februari had ze tijdens het stoffenspektakel zelf haar stoffen uitgekozen. Natuurlijk, paars.
Wat het model betrof gingen we deze keer voor de Hema-tas (waarvan ik nog een knalroze Jip en Janneke versie had staan) volgens het patroon van Hilde@home.
Het ineenzetten van het tasje gebeurde nog met mijn oude machine. Maar voor het opstikken van alle biais kon ik gelukkig al beroep doen op mijn nieuwe super-machine (een Pfaff!). Wat een verschil! Ik denk zelfs dat ik dit klusje eigenlijk nooit geklaard had gekregen met mijn oude machine. En voor het eerst zijn ook de kleine details mooier afgewerkt. Test doorstaan zou ik zeggen. En ik: heel tevreden!


De tas werd nog afgewerkt met een opgeflockte naam. Hiervoor verwerkte ik een stukje gewone stof in het geplastificeerd katoen waaruit de rest van de tas bestaat. De binnenkant van de tas is een afwasbaar tafellaken van de Zeeman.


Dit weekend werd het tasje helemaal opgevuld met kleine flesjes zeep, shampoo, conditioner, ......
Allemaal in superfelle kleuren. Als de zon niet schijnt deze week, dan zal die tas de boel wel opfleuren denk ik.

En zonder dat ze het wist, maakte ik nog een klein extra risttasje van dezelfde stof met daarin een piepklein knuffeltje en wat fluo-stiftjes. Een kleine, extra verrassing die stiekem in haar valies verstopt werd. Hiermee kan ze straks even aan ons kan denken, tussen alle toffe activiteiten door.

Lieve, lieve meid van mij. Ik wens je een superleuke week aan zee.

Stof en toile cirée: stoffenspektakel
Flockfolie: Hexagoon
Rits, Biais: Veritas





Geen opmerkingen:

Een reactie posten